Pabėgimo kambarių žaidėjai

 

Įprasta žmones skirstyti – pagal zodiako ženklus, pagal temperamento būdą, pagal amžiaus kategoriją… Taip pat ir pabėgimo kambariuose reikia skirtingų žaidėjų. Kam? Ogi kuo didesnė įvairovė, tuo didesnė tikimybė, kad komanda susidoros su plataus spektro ir žanro užduotimis. Kas vienam sunku, kitam gali būti įkandama kaip riešutėlis. Rolių ir darbų pasiskirstymas ‚escape room‘e‘ yra be galo svarbus faktorius pergalei pasiekti. Taigi aptarkime žmonių elgesį ir veiksmus galvosūkių kambaryje pramogos metu!

Lyderio rolė/alpha žaidėjas –  kartais naudinga, kartais erzinanti. Didžiausi pliusai, kuomet toks žmogus žaidimo metu suvaldo chaosą, sureguliuoja žmonių darbą ties galvosūkiais, išdrįsta daryti pirmas veiksmą siaubo ar performanso kambaryje, padeda palaikyti gerą žaidėjų kooperaciją ir nuotaiką bei t.t. Minusai, jog bet kuriuo metu toks žmogus komandoje gali tapti diktatoriumi, gali visur imtis iniciatyvos ir nepalikti nieko daryti kitiems, vadovaus aklai be logikos, erzins savo nurodymais…  Turėti lyderį visąlaik yra rizika arba išsigelbėjimas priklausomai nuo situacijos ir žaidimo eigos.

Knisliukas/ Ieškotojas – šis žaidėjas nebus ramybėje, kol neišieškos paslapčių kambaryje kiekvieno kompo, neiššniukštinės kiekvieno užkampio ar nepatikrins kiekvienos skylutės. Puiku komandoje turėti kažką, kas pasiruošęs atidžiai ir nuodugniai peržiūrėti tas pačias vietas keletą kartą, kai kitiems atrodo nebeįdomu ar nereikšminga. Visgi patys pabėgimo kambarių kūrėjai, prižiūrėtojai ne itin mėgsta pastaruosius „personažus“, kadangi jie kelia pavojų kambario užduočių saugumui – ar neatkrapštys ko nors, neatsuks, nesulaužys… 

Moralistas/palaikytojas –  žmogus, iš tiesų, ne iš didelio noro galvosūkiams , bet dėl draugų kompanijos atvykęs išbandyti jėgų žaidime. Ši persona yra kompanijos siela ir visada palaikys puikią atmosferą ir pašposys ne vieną bajerį net tada, kai komandai nelabai sekasi ar jie itin ilgai pastrigę. Su tokiu draugu, kiekvieną sykį yra smagumėlis pramogauti, kol jis nepradeda skaityti moralo, kaip viskas nelogiška, kaip buvo sunku… Palaikymas gan netikėtai gali virsti skundais ir susireikšminimu.

Analyzer‘is/dekoduotojas pasižymės savo gudrumu ir įžvalgomis. Jis supranta galvosūkių ir užduočių esmę bei pranyksta į paslapties šerdį. Taip pat linkęs siūlyti įvairius sprendimo būdus, nes kiekvienas klausimas turi būti atsakytas. O po pramogos baigties tikriausiai kels klausimų bangą, lygins su kitokiais escape room‘ais, vertins logiškumą ir aiškumą. Tokio žaidėjo nuomonės yra naudinga klausytis, nes jis pažers vertingų patarimų kambario patobulinimui, tačiau neabejotinai kai kurie pasiūlymai bus už realybės krašto.

Oportunistas – dauguma žinome, ką reiškia šis žodis, tačiau galvosūkių kambaryje toks žmogus naudosis progomis daryti dalykus priešingai. Jei pasitaikys du ar keli dalykai, keliai, atsakymai, iš kurių reikia išsirinkti vieną, jis, kaip tyčia, svyrs link to, kurį komanda atmetė. Pavyzdžiui, pabėgimo kambaryje tapo prieinamos dvi durys – juodos ir baltos; vienų rankena pajudinus ir atidarysius, kita užsiblokuoja. Komandai pasitarus ir išsirinkus baltas, oportunistas be didelės kaltės pribėgs ir atidarys juodąsias duris. Ir štai komandai tenka su tokiomis pasėkmėmis dorotis… Visgi oportunistai  ne vien begėdžiai; dažnai sugeba priešingai pažvelgti į siužetą ar užduotį ir kaskart atrasti kažko dar visai naujo!

Viską susumavus, sėkmė yra kiekvieno komandos narių rolių pasisikirstyme ir rankose. Kaip jau supratote iš straipsnio, niekas nėra tobulas, kiekvienas žmogus turi privalumų ir trukumų. Rekomenduojame per daug nesigilinti į antrąjį aspektą. Pabėgimo kambariai skirti tam, kad gerai praleistumėte laiką, o jei sugebate suderinti kiekvieno komandos nario stipriąsias puses, malonumas ir pergalė beveik garantuoti. ;]