Užduočių ir galvosūkių tipai pabėgimo kambaryje

Be abejo, visi žinome, kad pabėgimo kambarių svarbiausias akcentas yra galvosūkiai ir užduotys. Tai yra šios pramogos pamatai. Pasitaiko ‚escape room‘ai su minimaliu galvosūkių skaičiumi, tačiau tuomet tai jau vadinamieji siaubo kambariai, performansai ar veiksmo žaidimai…  Be to, užduotys kambaryje turi būti logiškos, nuosekliai ar tikslingai sudėliotos, viskas turi suveikti laiku, be trūkdžių. Kiekvienas toks gerai apgalvotas ‚puzzl‘as‘ vis labiau įtraukia žaidėjus į pramogą, tad peržvelkime šiame straipsnyje populiariausius užduočių tipus:

Rasti ir panaudoti. Žaidimo metu ne vienoj vietoje rasite paslėptus daiktus nišoje, kampe, tamsioje lentynoje… Kartais jie visai akivaidžiai guli, kartais po užraktu ar spyna. Nebūtinai kiekvienas daiktas, esantis patalpoje, bus reikalingas. Vieni yra dekoracijos, kiti tik užuominos, treti atmosferos sukūrimui… Yra daug variantų kaip bet koks daiktelis gali būti panaudotas paslapčių kambaryje; viskas priklauso nuo kūrėjų išmonės. Daiktų pritaikymas labai universalus dalykas!

Susieti ir pritaikyti žinias. Karts nuo karto teks atrastus daiktus susieti tarpusavyje. Vienu atveju tai gali būti tiesioginis, toks pat simbolis, pavyzdžiui, nata, kitu atveju delikatesnė sąsaja – su paveiklu, per tekstą, netgi vaizduotės pagalba… Visgi galvosūkių kambarių scenaristai kūrdami projektą neplanuoja persistengti – juk jei asociacija neprigis publikai, teks pergalvoti visą užduotį.

Pasitaiko situacijų, kai jau turite informaciją ir reikia ją panaudoti. Tapogi negalvokite vien apie tiesioginį pritaikymą, galbūt galima kiek kitaip. Tarkim gavote ‚M‘ raidę, o apvertus ją bus dvi ‚V‘, kurių jums trūksta formuojamam žodžiui. Taigi gudraukite ir kūrybiškai pažvelkite į pateiktus iššūkius.

Sudėliojimas ar puzlė. Radinius pravartu tinkamai susidėlioti ne vien, kad visi komandos nariai pagautų jų tarpusavio ryšį ar suprastų eiliškumą, tiesiog tam tikros užduotys reikalauja išstatymo ar kažkokios tvarkos supratimo. Susivokus nenutrūkstmos grandinės sekoje apčiupsite užduoties esmę arba galvosūkis netgi pats savaime išsispręs.

Kitokia šio tipo variacija yra tarytum puzlės detalių sujungimas. Teisingai apjungus keletą galvosūkio elementų pasimato visuma, atsiranda supratimas, kas kaip ir kodėl? Perspėjame, kad kūrėjai įprastus puzlės elementus sugeba taip performuoti, jog reikės truputį laiko „įkąsti“ įprastą galvosūkį.

Suprasti kaip veikia, įjungti prietaisą. Kai randi keistą įtaisą, reikia įsigudrinti jį kažkaip panaudoti, pritaikyti. Įjungti irgi gali reikėti, todėl visąlaik susidūrus su tokia kliūtimi, patariame akimirkai sustoti bei pąmąstyti. Negali būti, kad prietaisas visai ateiviškas ir niekas nebeaišku, gal užtenka bendrojo išsilavinimo žinių, galimai yra nuoroda, kaip įsijungti naujovę ar prieš tai prijungti prie ko nors.

Apskaičiuoti ir įminti. Šis tipas ne kiekvieno skoniui. Yra žmonių, kurie skaičiuoti nemėgsta, yra žmonių, kur mįslių neapkenčia, bet norit nenorit pabėgimo kambariai dar neapsieina be skaičių ir tekstinių užuominų. Tenka pasukti varžtelius ir prisiminti elementares mokyklos laikų pamokas, kad pajudėtumėte į priekį. :]

Matyt, tai viskas, ką šiuo metu jums galime bendrai ir gan sutrauktai pasakyti apie galvosūkius ir užduotis pabėgimo kambariuose. Prieš išbandydami šią pramogą gyvai, rekomenduojame pamėginti kompiuterinį jos variantą arba stalo žaidimą. O kuomet fomuosite komandą derinkite skirtingo mąstymo narius, aptarkite bendradarbiavimo taktikas. Kiekvienas ‚escape room‘ pats savaime yra kaip vienas didelis quest‘as – smegenims veiklos visad atsiras. ;]