Kuria kryptimi vystosi pabėgimo kambariai?

Kai buvo sugalvota televizija, daugelis „ekspertų“ tik pasijuokė ir pasakė, jokiu būdu žmonės nesėdės vienoj vietoj bei nežiūrės kitų žmonių, judančių dėžėje. Klydo. Matyt, daugelį išradimų ar naujovių žmonės linkę nurašyti, nes prisibijo to, kas nežinoma, nepatirta. Tačiau pažiūrėkite į visą tai iš kitos pusės. Kai sužinai kažką naujo arba išgyveni netikėtai gerą įvykį, ilgam neužsimiršta ir džiaugiamasi, jog tai nutiko gyvenime.

Nustatyti kaip keisis ir plėtosis pabėgimo kambarių pramoga nėra lengva. Tačiau jau dabar yra matomos tam tikros tendencijos ir ypatumai. Tad skirkite keletą minučių savo laiko, jei norite būti informuoti  apie šios pramogos pokyčius. Pabandysime šiuos netradicinius galvosūkių kambario variantus dabar panagrinėti ir pateikti savo pastabas.

Virtualūs pabėgimo kambariai.  Apie virtualios realybės žaidimus, išbandymus ir nuotykius turbūt girdėjote ne kartą, gal teko netgi patiems išmėginti tai. Visgi labai nedaug žmonių žino apie escape room virtualioje realybėje. Šių laikų kompiuterinė grafika  leidžia panerti į žaidimą taip, kad pamirštama, jog tai netikra ir vistiek yra baisu, juokinga, keista… Virtualūs pabėgimo kambariai leidžia išjausti ir patirti visą galvosūkio kambario ‚draivą‘ be jokių dekoracijų ar fizinio įrengimo. Be to, kaip ir kompiuteriniuose žaidimuose vienu metu gali žaisti be galo daug žmonių, tad galima organizuoti masinį pabėgimo renginį…

RPG stiliaus pabėgimo  kambariai. Netradiciniai, edukaciniai ir savianalizei skirti pabėgimo kambariai su specialiu ‚coacher‘iu‘. Pastarasi atlieka psichologo, kunigo, detektyvo bei kitokias  funkcijas. Žaidėjų prašoma užmerkti akis, jiems pasakojama istorija ir siužete vis kas nors atsitinka, kuomet reikia priimti sprendimą, sugalvoti pasprukimo idėją, išnarplioti siužeto vingius.  ‚Coacher‘is‘ išklauso, pateikia įžvalgų, veda žaidimą, ruošia jums kaskart naujus galvosūkius. Žvelgiant iš žaidėjų perspektyvų nebūtinai viskas turi vykti nieko nematant, kadangi galima priėjus tam tikrą istorijos dalį pasiūlyti fizinių daiktų ir užduočių. Klausiama, ką su jais įmanoma daryti, kaip jie veikia, raginama analizuoti tai, kas turima. Nestandartinis pabėgimo kambarys, bet „egzotika“ visad vilioja žmones…

Pabėgimo kambariai „ant ratų“. Pabėgimo kambarių tipas, kuomet pramoga  atvykta į jūsų norimą vietą. Tai gali būti pabėgimo kambarys, kurio visi ‚props‘ai‘ sutelpa į lagaminus ir jūsų namai per nedaug laiko pavirsta pabėgimo kambariu. Kitas variantas, jog atvažiuoja furgonas ar namelis ant ratų, kuriame yra pabėgimo kambarys. Tai patogi pramoga šventę namuose norintiems organizuoti ar darbovietės komandos formavimo gamtoje trokštantiems.

Galvosūkių kambarys su aktoriumi. Iškart išgirdus tokį apibūdinimą galvoje iškyla mintis apie siaubo kambarius, kur tiesiog turi iš taško A į tašką B eiti, susiieškoti keletą raktų bei atrakinti nedaug spynų, o tai bedarant įvairios baisios būtybės puola ir gąsdina. Mes čia ne apie tai. Norime užsiminti apie kiek subtilesnį aktoriaus meistriškumo panaudojimą – duodant užuominas, užmenant mįsles ir pateikiant galvosūkius, įsitraukiant į komandos pokalbius, būti jų arbitru ir kelrodžiu, kartais gal net viso žaidimo tikslu. Kambarys kuriame aktorius puikiai suvaidina jam sugalvota role yra išskirtinis ir netgi kiekvieną kartą galimai vis kitoks.

Arkada /team vs team – dviejų komandų protų ar jėgų kova. Tikslas gali būti įvairus. Kas pirmiau išsiaiškins nusikaltimą, kas labiau didelėje erdvėje pažymės savo komandos spalvą plotą, kas sunaikins pagal pateiktas taisykles priešininkus. Tokiuose žaidimuose pabėgimas yra ne tiek svarbus, kiek konkurencija su kita grupe. Draugiškos varžybos niekad nenusibos, ypač  įvilktos į nerėgėtą formatą.

Apibendrinus raginame nebijoti ir mėginti kitokius escape room‘us. Tik jūsų nuomonė, kritika, įvertinimai ir lemia kurlink plečiasi galvosūkiai, o norint vis geresnių ir įdomesnių neapsieiname be pirmų prisvilusių blynų.