Escape room fano žodynėlis

Kavinėje kalbasi grupė žmonių:

  • Ta liniuotė labai išmušė iš vėžių. Tikėjausi bus individualaus darbo galimybių, norėjau labiau pasireikšti su savo matematikos žinių išmone.
  • Baik graužtis, tu puikiai pasirodei! O specifinių mokslinių įgūdžių bei žinių poreikio nebuvimas yra geras kokybės ženklas.
  • Kalbant apie kokybę, rekvizitai tai kaip reikiant padėvėti…
  • Jei kiekvienas Hulkas, įskaitant tave, bando brutforce‘int, nenuostabu matyti tokią aplinką.
  • Visai neaišku, kam tu pats bandei fast-forward magnetolos mygtuką įjungti;  juk panirimas tada vangus ir neefektyvus.
  • Žaidimo valdovas tam ir skirtas, kad mūsų kolektyvą įtrauktų, o dabar jo instruktažas buvo vienas didelis ‚MEH‘!
  • Tik nereikia – pasitaikė ir prastesnių tipų mūsų gyvenime. Beje, kodėl nieks neperspėjo, kad bus performanso elementų?
  • Niekas matomai neskaito internetiniame puslapy aprašo, labiau renkasi pagal nuotraukas ir paveiksliukus.
  • Susumuojant, draugai, buvo verta nueiti. Daug visko pasitaikė kelyje į pergalę. Buvom stabdžiai, priėjom akligatvį, cheat‘inom, prašėm užuominų ir pagalbų. Galiausiai pabėgom. Gal jau rytoj einam išbandyti jų sunkesnę pabėgimo pramogą?

Jei perskaitę pagalvojote, kad čia kažkokia psichodelinė-absurdiška jaunimo nesąmonė, informuojame -jūs tik ką išgirdote kvestomanų pabėgimo kambario aptarimą po žaidimo.  Slang‘as yra bet kurios kultūros dalis ir gali netgi būti susijęs su jūsų mėgstama pramoga. Ar tai įspūdinga, ar keista – galima ginčytis, tačiau tikimės, kad jums, kaip ir mums, ši „sritis“ be galo įdomi. Patyrinėkime nuodugniai ir išsamiai, ką kolektyvas kavinėje diskutavo:

  • Liniuotė – pabėgimo kambarys su linijiniu siužetu, kuomet vieno galvosūkio išsprendimas veda prie kito nuosekliai ir gana kryptingai.
  • Rekvizitai – kokie nors gražūs, neretai autentiški daiktai. Gali būti dekoracijos arba užduoties dalis.
  • Hulkas – nerangus žaidėjas, kuris netyčia arba sąmoningai gadina rekvizitą.
  • Brutforce – „išskirtinė“ technika sprendžiant galvosūkius (dažniausiai susijusi su spynų atrakinimu), kai naudojama labiau jėga arba atsitiktine tvarka parenkamas atsakymas.
  • Fast-forward – pagreitintas pabėgimo kambario praėjimas. Ypač dėl rekordo, o ne dėl malonumo pramogauti.
  • Panirimas – pamiršti kasdienybę ir įsitraukti į žaidimą dekoracijų, aktorių, rekvizitų, galvosūkių ir kitų elementų dėka.
  • Žaidimo valdovas – žmogus prižiūrintis komandą žaidimo metu. Padeda, kai žaidėjai negali rasti sprendimo, įgarsina tam tikras nuotykio siužeto vietas, sukuria atmosferą, komentuoja grupės veiksmus žaidime…
  • Instruktažas – taisyklės, kuriomis reikia vadovautis ir kurių reikia laikytis, būnant pabėgimo kambary. Jas pristato žaidimo valdovas.
  • Performansas – escape room su aktorių dalyvavimu visos pramogos metu arba tik šiek tiek. Dažniausiai tokie būna siaubo tematikos kambariai. Šiam žanrui paskutiniu metu priskiriamas ir virtualios realybės pabėgimo kambariai.
  • Stabdžiai – švaistyti tuščiai laiką vienos užduoties sprendimui vietoj to, kad paprašyti žaidimo valdovo patarimo.
  • Akligatvis – kritinis žaidimo momentas, kuomet nė vienas žaidimo dalyvis negali sugalvoti logišką galvosūkio sprendimą, taigi persistengia su idėjomis, kaip tai padaryti.
  • Cheat‘as – nesąžiningas užduoties spendimas. Pavyzdžiui, kodinės spynos skaitmenų parinkimas vietoj to, jog surasti reikiamą kodą kambary sprendžiant galvosūkius.
  • Užuomina ir pagalba. Užuomina labiau nukreipia žaidėjus mąstyti, veikti tinkama linkme (tarkim, „prisiminkite tai ką matėte, kai buvo tamsu“); pagalba labiau skirta apibūdinti galvosūkio esmę, tikslą, veiksmų galimybes norint išspręsti…